середа, 11 жовтня 2017 р.

неділя, 27 серпня 2017 р.

Рекомендації щодо змін в програмі з інформатики

Хмарні зустрічі учителів : Рекомендації щодо змін в програмі з інформатики: Другий етап проекту публічного обговорення навчальних програм для 5-9 класів – «Відеорекомендації». Це спільний проект Міністерства  освіти і науки та освітнього проекту EdEra. Посилання на проект: https://www.ed-era.com/mon59
https://www.youtube.com/watch?v=4X4NjwdLT3w

понеділок, 21 серпня 2017 р.

Методичні рекомендації МОН України про викладання навчальних предметів у ЗНЗ у 2017/2018 н. р.


Лист Міністерства освіти і науки України від 09.08.2017 № 1/9-436 "Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році" та методичні рекомендації з усіх шкільних предметів (окремі файли по кожному предмету).
Скачати методичні рекомендації можна тут:  http://geographer.com.ua/

середа, 5 липня 2017 р.

Цікавий урок: Ігри, що розвивають пам’ять.


  1. Зорова пам'ять – «Важке запам’ятай». Учитель показує учням протягом 25-30 с 10 слів із важким написанням і забирає їх. Потім під диктовку учні пишуть ці слова на папері. Виграє той, хто написав усі слова правильно.
  2. Слухова пам'ять – «Хто більше». Ведучий вимовляє яке-небудь словникове слово  (географічна назва, місто, тварина, рослина, іноземне слово тощо залежно від мети) і вказує на кого-небудь із гравців. Той мусить повторити це слово і додати своє. Вказує на наступного учня. Він повторює ті слова, які вже були вимовлені, і додає своє і т. д. Гра повторюється 3-4 рази, виграє той, хто зумів утримати більше слів у пам’яті.
  3. Слухова пам'ять. Заучування 10 слів, чисел, речень, пар слів, логічно пов’язаних, і нескладних текстів.
  4. Зорова пам'ять. Запам’ятовування 10 слів, прочитаних з карток:
·         Відшукати в таблиці геометричних фігур різні предмети після 10 с їх показу;
·         Назвати цифри, образи протягом хвилини після 20 с їх показу в таблиці;
·         У таблиці в 16 клітинках розташовані 7 геометричних фігур. Показується таблиця протягом 30 с. Потрібно запам’ятати й намалювати, які фігури, у яких клітинках (45с).
«Що за чим упаде». Картинка: стіл, на якому різні предмети, собака тягне за край скатертини. Запитати розташування предметів і назвати, що за чим упаде. Хто назве всі предмети й у правильному порядку, той виграв.
Дві картинки з однаковим сюжетом, але на другій картинці не всі деталі. Протягом 10 с розглядається перша картинка і прибирається, потім протягом 20 с – друга. Потрібно назвати якомога більше деталей, які відсутні.
  1. Піктограма. Запам’ятати названі слова. Для полегшення запам’ятовування робити а аркуші замальовки до кожного слова, але писати назви чи слова, позначати його буквами не можна. Можна малювати що завгодно, аби малюнок допоміг згадати назване слово.
  2. Оперативна пам'ять – пропонується ряд, що складається з 10 пар однозначних доданків. Потрібно скласти усно мовчки числа кожної пари й запам’ятовувати суму. Потім записати суми у потрібній послідовності.
7.      «Повтори за мною» - моторно-слухова пам'ять.
    • Ведучий простукує певний ритм кінцем олівця по столу. Ритмічна фраза має бути короткою та чіткою. Хтось з дітей повторює ритм. Інші говорять, правильно чи ні.
    • Проспівати музичну фразу дитячої пісні. Дітям пропонується повторити ритм цієї фрази ударами олівця по столу.    
  1. «Запам’ятай  рух» - моторно-слухова пам'ять. Ведучий показує дітям рухи, що складаються з 3-4 дій. Діти повинні повторити ці дії в прямому і зворотному порядку.
  2. «Запам’ятай своє місце» - моторно-слухова і просторова пам'ять. Ведучий кожному називає його місце в залі. Потім на 30с відвертає увагу і дає команду: «Місце!» Діти мають зайняти свої місця.
  3.  «Запам’ятай свою позу». «Слухай і виконуй» - слухова пам'ять. Ведучий називає кілька дій, але не показує їх. Потім діти мусять повторити ці дії у своїх рухах у тій послідовності,  у якій вони були названі ведучими.
Зображення з сайту http://biotredin.ru/important-to-know/how-to-develop-memory-in-adult/

пʼятниця, 16 червня 2017 р.

ДО УВАГИ ОСВІТЯН! Триместри – нова організація навчального часу з н.р 2017-2018

Триместри в школі 2017-2018 – це відносно нова, досить малозвична нашим дітям форма організації навчального часу. На відміну від звичайної при такій системі час навчання розподіляється рівномірно, тобто ділиться на рівні частини і проміжки між навчанням і відпочинком практично однакові. На думку фахівців, така організація навчального процесу допомагає правильно розподілити навантаження на школярів, не викликаючи перевтому навіть у учнів початкової школи.
У триместровій системі навчання всього шість навчальних періодів – триместрів і шість періодів відпочинку – канікул. Тривалість кожного триместру – п’ять або шість тижнів, тривалість канікул – тиждень, виняток становлять двотижневі новорічні та тримісячні літні канікули.
Канікули в школі 2017-2018 по триместрах
Мабуть, немає такого школяра, хто не чекає з нетерпінням канікул. І відмінники, і двієчники з однаковим натхненням рахують дні до початку довгоочікуваного відпочинку. І напевно більшість учнів починає відлік буквально з перших навчальних днів. На сьогоднішній день попередній розклад шкільних канікул по триместрах на 2017-2018 навчальних рік виглядає наступним чином: п’ять (іноді шість) тижнів занять чергуються з тижнем відпочинку.
  • 1 триместр/осінні канікули – з 2 по 8 жовтня включно;
  • 2 триместр/осінні канікули 2 етап – з 17 по 23 листопада включно;
  • 3 триместр/зимові канікули – з 27 грудня по 8 січня включно;
  • 4 триместр/зимові канікули 2 етап – з 21 по 27 лютого (іноді ці канікули носять назву весняних);
  • 5 триместр/весняні канікули – з 10 по 16 квітня включно;
  • 6 триместр/літні канікули – з 1 червня по 31 серпня включно.
Джерело: http://www.ukr.life/uk/actual-new-ua/do-uvagi-osvityan-trimestri-nova-organizatsiya-navchalnogo-chasu-z-n-r-2017-2018/

Запрошуємо працівників освіти на щорічний БЕЗКОШТОВНИЙ «Інтернет-марафон» від ВГ «Основа»!



Видавнича Група "Основа" проводить в червні ювілейний інтернет-марафон до 15-річчя ВГ Основа  для більшості працівників школи. Вебінари минулих років показали, що цільова аудиторія, як правило, дуже широка і різнобічна, але всіх цих людей об'єднує бажання розвиватися і самовдосконалюватися.
А ми всіляко намагаємося вам у цьому допомогти!

Автори видавництва, редактори, відомі та авторитетні фахівці із задоволенням поділяться з вами своїм досвідом та дадуть відповіді на всі ваші запитання вже 23 червня!

Програма марафону та реєстрація доступні за посиланням-  https://goo.gl/UQt94s 
Запрошуйте своїх колег та друзів - вхід вільний!

 

back to top