Цифрова компетентність педагогічного працівника – це складне динамічне цілісне інтегративне утворення особистості, яке є його багаторівневою професійноособистісною характеристикою в сфері цифрових технологій і досвіду їхнього використання, що обумовлене з одного боку потребами та вимогами цифрового суспільства, а з іншого появою цифрового освітнього простору, який змінює освітню (навчально-виховну) взаємодію всіх її учасників, характеризується широким залученням мережі Інтернет, цифрових систем зберігання та первинної систематизації даних, а також автоматизованих цифрових аналітичних систем (на основі нейромереж та штучного інтелекту), що дозволяє ефективніше здійснювати професійну діяльність та водночас вимагає (можливо - стимулює або потребує) постійного професійного саморозвитку
Цифрові технології – є сукупністю чотирьох основних електронних складових, які є взаємопо’язаними та взаємообумовленими:
- цифрові системи доставки даних (інтернет, гіпернет тощо);
- цифрові системи генерування або створення даних (інтернет-речей, смартсистеми, системи журналювання);
- цифрові системи зберігання даних (великі дані , озера даних тощо);
- цифрові системи автоматизованої аналітики (штучний інтелект, нейро-мережі тощо)
Джерело