середу, 10 січня 2018 р.

Увага! РАНОК надає знижки!

Інформатику інколи буває важко вчити, але саме зараз видавництво РАНОК надає знижки для вчителів та учнів на навчальну літературу.

Матеріали з інформатики можна переглянути за цим посиланням
http://www.ranok.com.ua/search.html?search=&category_id=494&subject=719

вівторок, 9 січня 2018 р.

Реалізація компетентнісного підходу в навчанні школярів. Матеріали

Для тих, хто цікавиться цим питанням, пропоную підбірку матеріалів.
По перше, пропоную ознайомитися зі статею http://osvita.ua/ - тут міститься  основний теоретичний блок щодо поняття "компетентність".
По-друге, пропоную ознайомитися з наступними визначеннями:
Інформатична компетентність  це інтегративне утворення особистості,  яке інтегрує знання (про 3 основні методи інформатики та інформаційних технологій),  уміння (використовувати наявні знання для розв’язання прикладних задач),  навички (використання комп’ютера  і технологій зв’язку), здатності (представляти повідомлення і дані у зрозумілій для всіх формі)  і виявляється у прагненні,  здатності і готовності до ефективного застосування сучасних засобів інформаційних та комп’ютерних технологій для вирішення завдань у професійній діяльності і повсякденному житті, усвідомлюючи при цьому значущість предмета і результату діяльності.
Формування інформатичної компетентності передбачає розвиток універсальних навичок критичного мислення, зокрема вміння спостерігати та робити логічні висновки, використовувати інформаційні моделі,  аналізувати ситуацію,  розуміти загальний зміст повідомлення та його прихований смисл. 

При побудові навчального процесу на основі компетентнісного підходу перед учнями ставиться (визначається, обговорюється)  проблема,  у процесі вирішення якої передбачається, що учні самостійно здійснюють цільовий пошук потрібних відомостей та формують орієнтовну основу дій щодо розв’язування таких завдань
-          визначають вхідні дані та передбачувані результати;  
-        недостатність чи надлишковість даних;  
-        стратегію розв’язування завдання та інструменти для її реалізації;
-          оптимальність обраних інструментів та якість виконання завдання і т і .).  

В задачах такого типу прямим продуктом є свідоме засвоєння знань та умінь формувати стратегію розв’язування компетентісних задач,  планувати процес розв’язування,  контролювати його правильність та оптимальність,  виявляти та виправляти помилки.  

четвер, 4 січня 2018 р.

Методический анализ задачи

Сейчас, в условиях смены государственных стандартов и программ, очень важно, на мой взгляд, не потерять методические и дидактические основы урока, темы, курса.
Кроме того, сейчас все учительство, незавимисо от предмета преподавания, активно учится создавать компетентностные задания по своим предметам. Мне кажется, что создавая такие задачи было бы не лишним еще раз себя перепроверить и, прежде чем давать такие задания ученикам, проанализировать его методичнскую составляющую.
Поэтому выкладываю найденный в сети методический анализ задачи по физике
Грамотный учитель всегда сможет преломить содержание этого методического анализа на свой предмет и тогда наши задачи точно будут педагогически и методически выверены, что будет свидетельствовать о нашей высокой компетентности как учителя-
предметника.

back to top