четвер, 11 січня 2018 р.

Цікавий матеріал на сайті "На Урок" naurok.com.ua

П'ять ігрових прийомів, які допоможуть зробити урок цікавим

https://naurok.com.ua/post/p-yat-igrovih-priyomiv-yaki-dopomozhut-zrobiti-urok-cikavim 

Добірка універсальних ігрових прийомів для активізації уваги учнів та підвищення їх пізнавального інтересу на уроках.
Помічаєте, що під час уроку учні втрачають увагу? Таке буває, особливо при вивченні нового матеріалу. А що ж робити, коли за програмою треба все ж таки «вичитати» основну теорію?
Щоб урок не перетворився на лекцію, спробуйте під час заняття переключати увагу учнів. Для цього якнайкраще змінювати форму роботи з пасивного вивчення до активного навчання. Пропонуємо добірку простих і цікавих прийомів для цього:

1. Прийом «Так чи ні»

В чому сенс: Вчитель загадує певне число, літературного героя, явище природи тощо, а задача учнів віднайти відповідь. Головна умова – учні мають послідовно задавати питання, на які вчитель може відповідати лише «так», «ні» чи «не суттєво».
Приклад: На уроці природознавства вчитель, наприклад, загадує слово «Місяць».
Приклад діалогу:
— Це небесне тіло?— Так!— Воно газоподібне?— Ні!— Ми можемо його побачити на небі без телескопу?— Так!— Воно з хвостом?— Ні!— Ми бачимо його щоночі?—Так!—Ми бачимо його детально?—Так!—Це супутник Землі?—Так!—Це Місяць!
Навіщо: Цей прийом дозволяє формувати навички системного мислення, відбирати потрібні факти, пов'язувати їх між собою у єдиний логічний ланцюжок.
Для того, щоб зменшити галасливість при роботі, вчитель попередньо має зазначити, що питання краще задавати послідовно, не перебиваючи та поважаючи один одного.

 Далі за посиланням https://naurok.com.ua/post/p-yat-igrovih-priyomiv-yaki-dopomozhut-zrobiti-urok-cikavim 

середу, 10 січня 2018 р.

Увага! РАНОК надає знижки!

Інформатику інколи буває важко вчити, але саме зараз видавництво РАНОК надає знижки для вчителів та учнів на навчальну літературу.

Матеріали з інформатики можна переглянути за цим посиланням
http://www.ranok.com.ua/search.html?search=&category_id=494&subject=719

вівторок, 9 січня 2018 р.

Реалізація компетентнісного підходу в навчанні школярів. Матеріали

Для тих, хто цікавиться цим питанням, пропоную підбірку матеріалів.
По перше, пропоную ознайомитися зі статею http://osvita.ua/ - тут міститься  основний теоретичний блок щодо поняття "компетентність".
По-друге, пропоную ознайомитися з наступними визначеннями:
Інформатична компетентність  це інтегративне утворення особистості,  яке інтегрує знання (про 3 основні методи інформатики та інформаційних технологій),  уміння (використовувати наявні знання для розв’язання прикладних задач),  навички (використання комп’ютера  і технологій зв’язку), здатності (представляти повідомлення і дані у зрозумілій для всіх формі)  і виявляється у прагненні,  здатності і готовності до ефективного застосування сучасних засобів інформаційних та комп’ютерних технологій для вирішення завдань у професійній діяльності і повсякденному житті, усвідомлюючи при цьому значущість предмета і результату діяльності.
Формування інформатичної компетентності передбачає розвиток універсальних навичок критичного мислення, зокрема вміння спостерігати та робити логічні висновки, використовувати інформаційні моделі,  аналізувати ситуацію,  розуміти загальний зміст повідомлення та його прихований смисл. 

При побудові навчального процесу на основі компетентнісного підходу перед учнями ставиться (визначається, обговорюється)  проблема,  у процесі вирішення якої передбачається, що учні самостійно здійснюють цільовий пошук потрібних відомостей та формують орієнтовну основу дій щодо розв’язування таких завдань
-          визначають вхідні дані та передбачувані результати;  
-        недостатність чи надлишковість даних;  
-        стратегію розв’язування завдання та інструменти для її реалізації;
-          оптимальність обраних інструментів та якість виконання завдання і т і .).  

В задачах такого типу прямим продуктом є свідоме засвоєння знань та умінь формувати стратегію розв’язування компетентісних задач,  планувати процес розв’язування,  контролювати його правильність та оптимальність,  виявляти та виправляти помилки.  

четвер, 4 січня 2018 р.

Методический анализ задачи

Сейчас, в условиях смены государственных стандартов и программ, очень важно, на мой взгляд, не потерять методические и дидактические основы урока, темы, курса.
Кроме того, сейчас все учительство, незавимисо от предмета преподавания, активно учится создавать компетентностные задания по своим предметам. Мне кажется, что создавая такие задачи было бы не лишним еще раз себя перепроверить и, прежде чем давать такие задания ученикам, проанализировать его методичнскую составляющую.
Поэтому выкладываю найденный в сети методический анализ задачи по физике
Грамотный учитель всегда сможет преломить содержание этого методического анализа на свой предмет и тогда наши задачи точно будут педагогически и методически выверены, что будет свидетельствовать о нашей высокой компетентности как учителя-
предметника.

пʼятницю, 29 грудня 2017 р.

Зі святами, шановні друзі!

Настає рік одного з найбільш дружніх і благородних істот - собаки!  

Нехай символ цього року збереже від негараздів, відлякає всі біди, залікує всі душевні рани і принесе з собою тільки найвірніших друзів! 
Хочеться побажати справжнього собачого «нюху» в справах, солодких відносин з близькими та коханими та відмінного здоров'я! 

З Новим  2018 роком та Різдвом Христовим!


вівторок, 26 грудня 2017 р.

Шаблон игры от MIND-N-METTLE

mmm
В преддверии Нового года сайт Дидактор дарит ещё один шикарный шаблон интерактивной увлекательной игры MIND-N-METTLE с музыкальным и шумовым сопровождением, встроенным секундомером.
Её разработали канадцы Джейсон Зарнке, Кэри и Дэвид Эммерсон.
0fcef8691c264777fb696ee247b780a4_original
В эту игру можно играть как отдельным ученикам, так и в классе, разбив ребят на команды.
Учитель сам настраивает игровой контент.
Необходимо ввести свои собственные вопросы, указать правильные и неправильные варианты.
Для удобства использования я подготовил русскую версию шаблона. И хотя интуитивно всё понятно, хочу дать небольшую инструкцию.
Итак, как воспользоваться шаблоном?
1.Скачайте шаблон по ссылке выше или здесь.
2. Вставьте свой вопрос, варианты ответов.mmm1
Обязательно вставьте правильный вариант в строке «верно».
ВНИМАНИЕ! В строке «два ответа» тоже необходимо вставить неправильный вариант.
Вставьте в соответствующее место подсказку к вопросу.
Подсказка появляется по щелчку по кнопке
mmm2
Команда 50/50 по кнопке
mmm3
Алгоритм игры.

mmm6
1.Щёлкаете по пустому окну, чтобы открыть вопрос.
2. Открываете варианты ответов.
3. Включаете секундомер.
4. После ответа команды щёлкаете по значку
mmm5
Игроки увидят правильный вариант ответа.
5. Затем щёлкаем по значку «Далее» (Next).
mmm7
По ситуации открываете подсказку или вариант 50/50.
Источник http://didaktor.ru/shablon-igry-ot-mind-n-mettle-novyj-podarok-ot-didaktora/

пʼятницю, 22 грудня 2017 р.

Безпека в Інтернет

Досить цікаві посібники не лише до Дня безпечного інтернету. Цікавущі вправи, активності для обговорень, дискусій в групах. Справжній клондайк для багатьох тем та уроків!
https://betterinternetcentre.org/?p=34
back to top